Anordna en konferens

Om du driver en tidning är det viktigt att du mellan varven stämmer av med dina medarbetare och att ni tillsammans bollar idéer över hur tidningen ska föras vidare. Därför kan det vara en bra idé att du kallar in till en konferens. Om du inte har anordnat en konferens förut kan det kännas överväldigande. Här nedan får du några tips på hur du anordnar en konferens.

Boka konferensrum

Om era lokaler är mindre och inte har något större mötesrum kan du boka ett. Det finns konferensrum i Malmö om det är där ni håller till. Förutom att ni kan boka mötesrum för att era lokaler är mindre är det alltid bra att komma iväg eftersom det blir lättare att fokusera och ni får ett miljöombyte på samma gång.

Tänk på att boka rum så snart som möjligt eftersom risken annars finns att det blir uppbokat. Det finns flera olika konferensrum att välja bland i olika storlekar. Därmed kan du hitta ett rum som passar er.

Dagordning

När du bokat rum är det bra om du planerar vad som ska tas upp på mötet. Ni kan till exempel diskutera hur ni ska jobba med era digitala kanaler och webbsidor. Du kan också sätta av tid för att alla ska kunna framföra sina idéer på vilket innehåll ni ska ha i tidningen framöver. Andra exempel på vad du kan ha på dagordningen är vad som kommer att hända på tidningen härnäst och andra nyheter inom företaget. När du skickar ut inbjudan till konferensen kan du be medarbetarna lämna förslag på vad som ska tas upp.